1. přístrojový skříňový automobil ZiL-164 nebo ZiL-130 1.a) vysílač SV-250 s antenním systémem 1.b) vlnoměr Č 4-1 1.c) přijímač US-P(US-9 /R-880/R-880M) s anténou 1.d) vysílač radiomajáku MRM-48 s anténou 1.e) telefon TAI-43 2. zdrojový přívěs 1-APM-3S (2x EC AB-4-T/230)
1. Instrument VAN ZiL-164 or ZiL-130 1.a) Transmitter SV-250 + aerial 1.b) Frequency meter Č 4-1 1.c) Receiver US-P (or US-9,R-880/R-880M) + aerial 1.d) Marker MRM-48 + aerial 1.e) Telefon TAI-43 2.Aggregate trailer 1-APM-3S (2x EC AB-4-T/230)
Uživatelské státy: User States:
?
?
Poznámka: Note:
PAR = приводная авиационная радиостанция = přívodná letecká radiostanice
PAR = приводная авиационная радиостанция = non direction beacon/locator (NDB/L)
Zdroje: Sources:
Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. r. 1967 a II. vydání r. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t63675#227169
Verze : 0
Přívodná letecká radiostanice PAR-8
Tato radiostanice středního výkonu (350 – 400W) slouží k přívádění letounů, vybavených radiovým kompasem do určeného prostoru. Nejčastěji je to prostor letiště v některém ze systémů zabezpečení přistání a může být využita pro jednostranné spojení s letouny.
Stanice je ve verzích: 1. PAR-8 a PAR-8S – kmitočtový rozsah: 150 – 1000 kHz 2. PAR-8SM – kmitočtový rozsah: 150 – 1300 kHz 3. PAR-8SS - kmitočtový rozsah: 150 - 1300 kHz
Druhy provozu (všechny verze) : A 1 (nemodulovaná telegrafie), A 2 (modulovaná telegrafie) A 3 (fonie)
Do příslušenství radiostanice patřily: - automatický klíč APS-2 - telegrafní klíč - mikrofon - sluchátka ------------------- Pracují s všesměrovým vyřazováním a používají tzv. lodní anténu „T“. (3 vodiče o délce 70 m na stožárech 20 m vysokých. Antenní systém doplňuje síť 16 protiváh, o délce 50 m a roztažených paprskovitě od automobilu. (Má i „malou“ anténu o výšce 3,5 m s dosahem 30 – 40 km). Tento antenní systém byl shodný pro přívodné radiostanice PAR-7 a všechny verze PAR-8. Přiložené schéma je ilustrační Pro rozvinutí je třeba prostor o rozměrech 110 x 110 m. K rozvinutí je stanoven limit 90 minut. ( v noci 110 minut, v zimě 120 minut)
Volací znak v abecedě MORSE je nejčastěji dvoupísmenový, automaticky klíčován typem APS-2. (Aппарат Подачи Cигналов (/ АПС).
(V soupravách je ještě návěstní radiový maják MRM-48 (Marker) k signalizaci přeletu. Při převozu je jeho anténa složena na střeše automobilu). *** Soupravu stanice PAR-8 v základní mobilní verzi tvoří: - přístrojový automobil ZiL-164 , na jehož podvozku je zabudována skříňová karoserie KUNG-1 s kompletním přístrojovým vybavením: - vysílač SV-250/SV-250S (150 – 1000 kHz) a SV-250SM (150 – 1300 kHz) - vlnoměr Č 4-1 - příjímač US-P nebo US-9 - vysílač radiomajáku MRM-48a - zdrojový přívěs 1-APM-3S se skříňovou karoserií KUNG-2, v němž jsou dvě elektrocentrály AB-4 (AB-4-T/230M), které se při provozu střídají, nádrž na 80 l pohonných hmot, ruční čerpadlo RNA-1, kabely, ruční hasící přístroj.
*************** Další verzí je stanicePAR-8SS, kterou tvoří: - skříňový automobil ZiL-130, Je na jeho podvozku zabudována skříňová karoserie, rozdělená na dvě části: - a) zdrojová část - je v odděleném prostoru za kabinou řidiče. (uvnitř uloženy i dvě elektrocentrály AB-4 (AB-4-T/230M), které se při provozu střídají. - b) přístrojová část, níž je zabudován: - vysílač SV-250SS (kmitočtový rozsah: 150 – 1300 kHz) - vlnoměr Č 4-1 - příjímač R-880/R-880M - vysílač radiomajáku MRM-48
Zdroj Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967 a vydání II. z roku 1982
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t63675#227170
Verze : 1
Reklama
PAR-8SS
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t63675#227192
Verze : 0
Foto z vlastního archivu - poskytl Pavel Vaněk, poslední velitel 3. pr rtz
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t63675#292073
Verze : 0
Výstavba PAR-8
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Stavba PAR-8 u 3. prrtz
(Foto SHARK - Pavel Vaněk)
URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t63675#292077
Verze : 0
Reklama
Souprava původní verze PAR-8S (ZiL-164 a přívěs 1-APM-3S)